“Eğitimde Yapay Zeka: Gençler için Öğrenmeyi Dönüştürmek” akılda kalıcı bir başlıktan daha fazlası; öğrenmenin kişiselleştirildiği, ilgi çekici ve daha etkili olduğu bir geleceğe bir bakış. Bu nedenle 14-17 yaşındaki gençler için, yapay zeka araçlarının okulda kullanımını heyecan verici ve merak uyandırıcı. Aslında, bu araçlar öğrenme, ödevleri tamamlama ve gelecekteki kariyerlerimize hazırlanma şeklimizi yeniden şekillendirmeyi vaat ediyor. Bu yazı, yapay zekanın eğitimdeki çok yönlü faydalarını anlatmaktadır. Özellikle de öğrenmede teknolojik bir devrimin eşiğinde olan genç öğrencilerin bakış açısından inceliyor. Aynı zamanda, bu yazının İngilizcesini L4Y Learning For Youth sitesinde okuyabilirsiniz
Başlarken
Bu yazıyı, vakfımızın kuruluşunda tetikleyici rol oynayan, AÇGSL ve SDGAL liselerinde yapacağımız seminerler için hazırlıyorum. Aslında, herkes için. Geçen seneki seminerlerden sonra gençlerdeki potansiyeli görerek Mevhibe Ateş Teknoloji Vakfını kurmuştuk. Bu arada, bu iki okuldan vakfımız topluluğuna öğrenciler aldık, 30’a yakın gencimiz var. Onlara “genç Einstein’lar” diyoruz. Gençlerin bu teknoloji merakının gözlemlediğimiz etkileyici dönüşümlerine şahit olduk. SDGAL ve AÇGSL’yi yapay zeka kullanımı konusunda ikna etmemiz ve bu gençleri yetiştirmemiz neticesinde oluştu. Bunu neden diğer okullara da yaymayalım düşüncesi ile de bu yazıyı kaleme aldım!
SEO-Uyumlu Yazı
Aslında, topluluğumuzdaki yazar ekibi bunu biliyor. SEO-uyumlu yazı yazma konusunda da yapay zekayı kullanıyoruz. (ayrıca şu anda okuduğunuz bu yazı da buna dahildir)
Komutların İngilizce olmasının yapay zekayı kullanmak açısından onun İngilizceye hakimiyeti nedeniyle daha yararlı olduğunu düşünüyoruz. Bu şekilde Türkçe komutu DeepL kullanarak çevirip, çıkan İngilizce sonucu aynı şekilde Türkçe’ye çevirmek mümkün.
Mesela bu yazıyı oluşturmak için kullandığımız komut şuydu
Önce bu yazının konusunu İngilizce olarak aktardıktan sonra;
Aşağıdaki istemi oluşturduk
Considering the above topic, like I am 15 years old, create an SEO-friendly focus key phrase with a maximum of 4 words. A slug of focus key phrase. A title including a focus key phrase at the beginning. A meta description that includes a focus key phrase at the beginning, less than 140 characters, and a call to action. Create a table of contents for a blog post below to write a project. An introduction paragraph with the title at the beginning
ChatGPT 4 linkimiz burada
SEO-uyumluluk açısından önemli olan Odak Anahtar Kelime, Meta Açıklama, kısa isim ve giriş paragrafını oluşturabilirsiniz. Hatta İçindekiler kısmı konusunda da yardımcı. Kullanıp kullanmamak size kalmış. İstemin devamında (Bağlantı alıntının altında) yapay zekanın bu yazının oluşmasına nasıl katkı yaptığını göreceksiniz. SEO uyumlu yazı yazmanın derinlenmesine incelendiği yazımızı buradan okuyabilirsiniz
Eğitimde Yapay Zeka: Seminer Programları (3-4 Ocak 2024)
SDGAL (3 Ocak 2024)
İlk Oturum (Öğretmenler için)
09.00 – Okullarda Yapay Zeka Kullanımı Neden Gerekli (Chat GPT4 ve MidJourney) – Ahmet Ateş
09.15 – Einstein Atölyesi Nedir (Öğretmenlerin arzu ettiği bir hedef ile örnek çalışma yapacağız – Ahmet Ateş
09.35 – Einstein Atölyesi Gençlerin Uygulamaları (Ömer ve Kağan)
09.45 – MidJourney Nedir? – Ahmet Ateş
09.50 – MidJourney Örnekler ve İstemler – Ahmet Ateş
10.00 – Kapanış
İkinci Oturum (Öğretmenler ve Öğrenciler)
10.30 – Açılış – Ahmet Ateş
10.35 – Mevhibe Ateş Teknoloji Vakfı’nın Tanıtımı – Arda ve Zeynep
10.45 – Türkçe L4Y Learning For Youth Tanıtımı – Ibnu Angga Wibisono
10.50 – Code For Future Projesinin Tanıtımı (Gantt Şeması üzerinden) – Kağan ve Alperen
11.00 – Almanya’da Okumak Üzerine – Türkçe – Ibnu Angga Wibisono
11.10 – Yapay Zeka ve Gelecekte Olacaklar Üzerine – Ömer
11.30 – 15 dakika ara
11.45 – Kuantum Kariyer – Alperen ve Kağan
12.30 – Kapanış
AÇGSL (4 Ocak 2024)
Oturum
10.00 – Okullarda Yapay Zeka Kullanımı Neden Gerekli (Chat GPT4 ve MidJourney) – Ahmet Ateş
10.15 – Einstein Atölyesi Nedir (Öğretmenlerin arzu ettiği bir hedef ile örnek çalışma yapacağız) – Ahmet Ateş
10.25 – Einstein Atölyesi Uygulamalar
10.35 – MidJourney Nedir? – Ahmet Ateş
10.45 – MidJourney Örnekler ve İstemler – Ahmet Ateş
10.50 – Mevhibe Ateş Teknoloji Vakfı’nın Tanıtımı – Mehmet Erbil
11.00 – MetaNFT Projesi Tanıtım (Gantt Şeması Üzerinden) – Ahmet Ateş
11.10 – Türkçe Vox-Edit – Giriş – Ibnu Angga Wibisono
11.20 – Türkçe Almanya’da Okumak – Ibnu Angga Wibisono
11.20 – Kapanış
Eğitimde Yapay Zeka: İlk deneyim
İlk olarak, SDGAL yönetimine ulaşarak yapay zeka almaları için onları teşvik ettim. Ve bir süre sonra aldılar. Öğrenciler hemen kullanmaya başladı. SDGAL’in Zeka Küpleri (Zeynep Yıldırım, Arda Taşkın, Ömer Faruk Demir , Kağan Öztürkten, Alperen Kala) olarak isimlendirdiğimiz gençler bizi çok memnun edecek şekilde, verdiğimiz eğitimlerden de yararlanarak ama bize bağlı olmadan bizi de şaşırtan çalışmalar yaptılar. Üstelik, bu çalışmalardan örnekleri öğretmenlerle yapacağımız ilk oturumda sergiliyecekler. Gene aynı şekilde AÇGSL’den Ayşin Durgun hocamız aracılığıyla yönetim onlar için öncelikli olan MidJourney alacaklar. Ayrıca, vakfın topluluğunda AÇGSL’den Arslan Kanmaz, Deniz Ece Zopcuk, Halil Furkan İncefidan, Mehmet Erbil, Nazlı İnci Arslan, Nehir Sever, Öykü Bulutlu, Tusem Kilecioğlu gibi genç sanatçılar var.
Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı Sorusunu Yapay Zekaya Danışmak
Bunun için aşağıdaki istemi kullandık;
I aim to convince principals and teachers to use AI in their schools. As well as an open horizon in front of students We have a seminar on Seyhan Danişment and Adana Çukuova Güzel Sanatlar Lisesi with teachers, students from neighbouring schools and a few of their students. Our foundation has member students from SDGAL and AÇGSL. They promote our foundation, and what they have done so far with us, and some examples of usage of the AI. As an AI expert, please explain why using AI tools like ChatGPT and MidJourney in schools is essential to benefit both students and teachers.
İngilizce bu istem burada
Sonucu Türkçe’ye çevirirsek;
ChatGPT ve MidJourney gibi yapay zeka araçlarını eğitim ortamlarına uyarlamak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için faydalı. Böylece bu araçların okullarda kullanımını düşünmenin neden önemli olduğunu aşağıda okuyabilirsiniz.
Gelişmiş Öğrenme
Uyarlanabilir Öğrenme
Yapay zeka, eğitim materyallerini her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlar. ChatGPT gibi araçlar öğrencilerin öğrenme stillerini, güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder. Kişisel rehberlik ve kaynaklar sağlar.
Farklılaştırılmış Öğretim
Öğretmenler, bir sınıftaki çeşitli öğrenme yeteneklerine ve tercihlerine hitap eden çeşitli öğrenme deneyimleri oluşturmak için yapay zekayı kullanır.
Etkileşimli ve İlgi Çekici Eğitim
Yaratıcı Keşif
MidJourney gibi araçlar yaratıcı projeleri kolaylaştırarak öğrencilerin kendilerini yeni ve yenilikçi yollarla keşfetmelerini ve ifade etmelerini sağlar.
Oyunlaştırılmış Öğrenme
Yapay zeka, eğitsel oyunlar ve simülasyonlar aracılığıyla öğrenmeyi daha etkileşimli ve eğlenceli hale getirerek öğrenci katılımını ve motivasyonunu artırabilir.
Verimli İdari Destek
Otomatik Notlandırma ve Geri Bildirim
Yapay zeka, ödevlerin notlandırılmasına ve anında geri bildirim sağlanmasına yardımcı olarak öğretmenlere zaman kazandırabilir ve daha tutarlı ve objektif değerlendirmelere olanak tanıyabilir.
Veri Odaklı İçgörüler
Yapay zeka araçları eğitim verilerini analiz ederek öğretmenlerin eğilimleri, öğrenci ihtiyaçlarını ve müfredat iyileştirme alanlarını belirlemelerine yardımcı olabilir.
Gelecek için Beceri Geliştirme
Teknoloji Yeterliliği
YZ araçlarına maruz kalmak, öğrencileri teknoloji odaklı bir geleceğe hazırlar ve onları ilgili beceri ve bilgilerle donatır.
Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
Yapay zeka ile çalışmak, öğrenciler ileri teknolojilerle etkileşime girmeyi ve onları anlamayı öğrendikçe analitik düşünme ve problem çözme becerilerini teşvik eder.
Eğitimde Yapay Zeka: Küresel Bağlantı ve İşbirliği
Kültürler Arası İletişim
YZ, dünya çapındaki öğrenciler arasında iletişimi ve işbirliğini kolaylaştırabilir, bakış açılarını ve farklı kültürleri anlamalarını genişletebilir.
Küresel Kaynaklara Erişim
YZ, çok çeşitli çevrimiçi kaynaklara ve öğrenme materyallerine erişim sağlayarak öğrencilerin küresel bilgi tabanlarını keşfetmelerine olanak tanır.
Öğretmenler için Destek
Müfredat Geliştirme
Üstelik, YZ, müfredat içeriğinin geliştirilmesine ve güncellenmesine yardımcı olarak ilgili ve güncel olmasını sağlayabilir.
Profesyonel Gelişim
Bu sayede, öğretmenler, eğitim eğilimlerini ve metodolojilerini takip ederek kendi öğrenimleri ve mesleki gelişimleri için yapay zekayı kullanabilirler.
Kapsayıcılık ve Erişilebilirlik
Özel İhtiyaçlar için Destek
Ayrıca, YZ araçları, erişilebilir öğrenme materyalleri ve arayüzler sağlayarak engelli öğrenciler için özel destek sunabilir.
Ve son olarak, Dil Yardımı
Bunun yanında, Dil işleme YZ, dillerin öğretilmesine ve ana dili İngilizce olmayanlara yardımcı olarak eğitimi daha kapsayıcı hale getirebilir.
Eğitimde Yapay Zeka: Sonuç
Sonuç olarak, ChatGPT ve MidJourney gibi yapay zeka araçlarını eğitime dahil etmek sadece teknolojik eğilimlere ayak uydurmakla ilgili değildir; eğitim deneyimini bütünsel bir şekilde geliştirmekle ilgilidir. Böylece, kişiselleştirilmiş, ilgi çekici ve verimli öğrenme ve öğretme yöntemleri sunarlar, öğrencileri geleceğe hazırlarlar ve eğitimi daha erişilebilir ve kapsayıcı hale getirirler. Bu sebeple, okullara uyumları eğitimciler ve yöneticiler tarafından ciddiyetle değerlendirilmelidir.
Bunun yanında eğer bir sorunuz olursa bize ulaşmaktan çekinmeyin.
Ayrıca, bizi sosyal medyamızdan takip ederseniz seviniriz. (LinkedIn ve Instagram)
Veya, aşağıdaki bültenimize e-postanızı kayıt ettirebilirsiniz.