Yoast SEO Temelleri

tarafından | Ağu 9, 2025 | SEO | 0 yorum

Yoast SEO Temelleri isimli bu Ünite 2 eğitime hoş geldiniz! İster başlangıç seviyesinde ister orta seviyede bir site yazarı olun, Yoast SEO eklentisini en iyi şekilde nasıl kullanacağınızı anlamak, arama motoru görünürlüğünüzü önemli ölçüde artırır. İlk olarak, bu yazıda SEO dostu içerik oluşturmak için en etkili adımları inceleyeceğiz. Ayrıca, içerik pazarlama yönteminizi geliştirmek için temel iyileştirme tekniklerini, meta öğeleri, SEO puanlamasını ve kullanılabilir tavsiyeleri ele alacağız.

  • İçerik gönderisi görünürlüğünü iyileştirin
  • Organik trafiği verimli bir şekilde yönlendirin
  • Yoast eklentisiyle iyileştirme yapın
  • Temel SEO öğelerini anlayın
  • Aramalarda üst sıralalarda yer alın
  • Rekabette önde olun

Ayrıca, SEO kategorimiz burada

Bu arada bu kursun bağlantıları aşağıdadır
Ünite 1 – SEO Neden Önemli
Ünite 2 – Şu anda okuduğunuz yazı

Ayrıca, kardeş kurumumuz ArtWN bağlantısını da ziyaret edebilirsiniz

Alttaki gömülü bağlantı çalışmazsa bağlantıyı deneyin, işte burada

Sunum

Sunum bağlantısı için tıklayın

Şarkı

Şarkı sözleri ve şarkılar burada

1. Şarkı -> https://suno.com/song/3840e5b0-9726-4fe6-aba4-a06030957f6f
2. Şarkı -> https://suno.com/song/d8366a21-c64a-4442-81a8-5b5cc79496f5

Playlist -> https://suno.com/playlist/ed9f73ab-6066-4192-a308-9edc9ce3cc9e

Başlık, Odak Anahtar Kelime, Kısa Ad ve Meta Açıklama

SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, içeriğinizin Google gibi arama motorlarında doğru kitleye ulaşmasını sağlar. Arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP’ler) görünürlüğünüzü artırarak, yalnızca trafik çekmekle kalmaz, aynı zamanda marka güvenilirliğinizi de oluşturursunuz.

Başlık

Başlangıcında Odak Anahtar Kelimeyi içermelidir. Çok kısa veya çok uzun olmamalı, 50-60 karakter yeterlidir. Soldaki resimde SEO başlığı her zaman yeşil olmalıdır.

Odak Anahtar Kelime

Kullanıcıların sıralamalarda daha üstte görünen web sitelerine güvenme olasılığı bu nedenle daha yüksektir. En fazla 4 kelime olmalı çünkü seçerken arama yapanların bir anahtar kelimeyi nasıl yazdığını düşünmelisiniz. Google’da arama yapanlar peki hangi anahtar kelimelerle size ulaşabilir? Anahtar kelimenizi ayrıca önemli SEO öğelerine ekleyin. İlk paragrafta ve bazı H2, H3 başlıklarının içinde olmalıdır. Ayrıca resim adları da onunla başlamalıdır.

Kısa Ad

Gönderinizin bağlantısıdır, bu nedenle kelimeler arasındaki boşluklar yerine “-” işaretleriyle, ayrıca odak anahtar kelimeyi içermelidir.

Meta Açıklama

SEO uygulamaları, bu nedenle kullanıcıların içeriğinizle nasıl etkileşim kurduğunu geliştirir. Ayrıca, bir sonraki sayfada daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Üstelik akıllı SEO uygulamalarıyla, reklamlar için ödeme yapmadan uzun vadeli trafik oluşturabilirsiniz; böylece SEO, dijital stratejinizin önemli bir parçası haline gelir.

Yoast SEO Temelleri: Güçlü Meta Açıklamaları Oluşturma

140–150 karakter uzunluğunda

Arama sonuçlarında tam gözükmesi için meta açıklamanızı kısa tutun

Net değer önerisi

Okuyucuların içeriğinizden ne kazanacağını iletin

Etken fiil kullanın

Harekete geçmeyi teşvik eden daha ilgi çekici açıklamalar oluşturun

Odak anahtar kelimeyi ekleyin

Odak anahtar kelimenizi ekleyerek arama motorlarıyla alaka düzeyini güçlendirin

Kullanıcı tıklamasını teşvik edin (CTA)

Kullanıcıların sayfanızı ziyaret etmesini sağlayacak ilgi çekici bir metin yazın. Harekete Geçirme (CTA)

Yinelenenlerden kaçının

Karışıklığı önlemek için öncelikle her sayfa için benzersiz meta açıklamaları oluşturun. İlgi çekici bir meta açıklaması çünkü arama sonuçlarında görünen ve kullanıcıları tıklamaya teşvik eden snippet’tir. Bu nedenle, 160 karakterin altında tutun. Eylem sözcükleri kullanın ve böylece gönderinin ne gibi bir değer sunduğuna odaklanın. Odak anahtar kelime öbeğini eklemek, ayrıca arama motorlarıyla alaka düzeyini güçlendirmeye yardımcı olur. Ayrıca, içerik yamyamlığını önlemek ve hem kullanıcılara hem de arama botlarına netlik sağlamak için her meta açıklamasının benzersiz olduğundan emin olun.

Anahtar Kelime Yoğunluğu, Paragraf Yapısı ve Cümle Uzunluğu

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Yoast’a göre, alaka düzeyi ve okunabilirlik arasında bir denge kurmak için, ideal olarak %0,5 ile %3 arasında bir anahtar kelime yoğunluğu hedeflenmelidir.

Paragraf Yapısı

Yoast, bu nedenle, 150 kelimeyi aşan paragrafları “çok uzun” olarak değerlendirir. Ayrıca, içeriğinizi net H2 ve H3 başlıklarıyla düzenlemeniz önemlidir.

Cümle Uzunluğu

Okunabilirlik çok önemlidir. Yoast, 20 kelimeden uzun cümleleri işaretler. Ayrıca, cümlelerinizin en fazla %25’inin bu eşiği aşmamasını önerir.

Yoast SEO Temelleri: Geçiş Sözcükleri ve Dahili ve Giden Bağlantılar

Geçiş Sözcükleri Açıklaması

Kullanıcı etkileşimini artıran mantıksal akışı ve okunabilirliği desteklerler; bu nedenle, arama motoru algoritmalarının aradığı önemli bir husustur. Ayrıca, cümlelerinizin en az %30’unda geçiş sözcükleri uygulamak, yazınızın anlatısal tutarlılığını önemli ölçüde artırır.

İngilizce Geçiş Sözcüklerine Bağlantı

İşte tam Türkçe Geçiş Sözcüklerine bağlantı

İç ve Dış Bağlantılar

En az bir dahili ve bir giden bağlantı gereklidir. Ancak, tarafınızdan SEO puanlarını kaybetmemek için, bilmediğiniz bağlantılar için no-follow eklediğinizden emin olun. Çünkü algoritma SEO puanlarınızı alır ve o web sitesine hediye eder. No-follow olmadan bir bağlantı olmalı, ancak diğerlerinin tümü no-follow olmalıdır. No-follow bağlantısı olmadan tanıdığınız biri (bir kardeş kuruluş veya bir arkadaşınızın web sitesi) daha iyidir.

SEO ve Okunabilirlik Analizi

1 – SEO Analizi

2 – SEO Analizi (Devam)

3 – Okunabilirlik Analizi

Edilgen Çatı, Resim-Alt Metni ve Sosyal Bölümler

Sosyal, Yoast SEO’nun ana ekranının dördüncü bölümüdür. İki Sosyal vardır. Bunlardan biri X içindir. Tüm alanlar aynıdır. Sadece gönderilerinin aynı resmini eklersiniz. SEO Sosyal başlığı, gönderinin başlığıdır. Sosyal açıklama Meta Açıklamasıdır.

En üstte, resim adınızı fiziksel olarak değiştirirsiniz, web sitenize yüklemeden önce Odak Anahtar kelime olmalıdır. Yükledikten sonra tüm alanları Odak Anahtar kelime ile değiştirin. Yalnızca Alt Metne daha fazla bilgi ekleyin. Daha belirleyici olmalıdır.

Yoast SEO Temelleri: Okunabilirlik Etkileşimi Artırır

Kısa, etken cümleler kullanın

Daha iyi anlaşılması için cümleleri 20 kelimenin altında tutun

Uzun paragrafları bölün

Daha kolay tarama için paragraf başına 2-3 cümle kullanın

Alt başlıklar ekleyin

İçeriği net bölüm başlıklarıyla düzenleyin

Geçiş kelimeleri kullanın

Geçiş kelimeleriyle cümleleri bağlayın

Yoast’ın Okunabilirlik Analizi, içeriğinizin takip edilmesini ve dolayısıyla daha ilgi çekici olmasını kolaylaştırmaya yardımcı olur. Özellikle kısa cümleler, etken ses, başlıkların doğru kullanımı ve ayrıca geçiş kelimeleri aracılığıyla iyi akış kullanmanızı teşvik eder. Bunlar hayati öneme sahiptir, çünkü düzgün iyileştirilmiş içerik bile okunması zorsa iyi sıralanmaz. Okuyucuları elde tutmak ve daha derin site etkileşimini teşvik etmek için netliğe öncelik verin.

Yazı İyileştirmesi İçin İpuçları

Akılda kalıcı, SEO başlıkları yazın

Odak anahtar kelimenizi içeren ilgi çekici başlıklar oluşturun

Şema kullanarak SSS’leri ekleyin

SSS bloklarıyla SERP görünürlüğünü iyileştirmek için yapılandırılmış veri ekleyin

Eş anlamlıları doğal olarak kullanın

Doğal dil akışını korumak için anahtar kelime çeşitliliğini dahil edin

Görüntüleri sıkıştırın ve etiketleyin

Daha iyi SEO için görüntü boyutunu iyileştirin ve açıklayıcı alt metin ekleyin

Sıkça Sorulan SEO Soruları

Arama motorlarının güncellemeleri taraması ve sıralaması zaman aldığından SEO sonuçları anında gerçekleşmez. Anahtar kelimeleri farklı konular arasında yeniden kullanmakta sorun yoktur, ancak aynı amacı hedefleyen yinelenenlerden kaçının.

Yeşil ışık zorunlu mu?

Hayır, ancak iyileştirilmiş içeriğin başarısıdır. Her şey yeşil olsun

Hemen sıralama alabilir miyim?

Çünkü arama motorlarının içeriğinizi taraması ve sıralaması zaman alır.

SEO neden zaman alır?

Bu nedenle, arama motorlarının içeriğinizi rakiplere karşı değerlendirmesi gerekir.

Kaç bağlantı yeterli?

Kalite, nicelikten daha önemlidir; bu nedenle, alakalı bağlantıları hedefleyin.

Ayrıca, dahili bağlantı ve içerik güncellemeleri teşvik edilir ve site tazeliği artırır. Bu nedenle, bağlantı ve odak anahtar kelime kullanımında nicelikten çok kaliteye önem verin.

Yoast SEO Temelleri: Öğrenmeyi Derinleştirmek İçin Kaynaklar

Güçlü Benzetmeler

SEO’yu spor yapmak gibi düşünün; çünkü tutarlı bir iyileştirme kalıcı sonuçlar verir. Ayrıca, Yoast gönderinizin en iyisine yönlendiren kişisel uzmanınızdır.

SEO = Siteniz için Spor Salonu

Düzenli iyileştirme zamanla güç ve görünürlük oluşturur

Yoast = Kişisel SEO eğitmeni

Uzman tavsiyesiyle içeriğinizi daha iyi etkileşim için yönlendirir

Anahtar Kelimeler = Tarifteki Malzemeler

En iyi sonuçlar için düzgün bir şekilde dengelenmelidir

Meta = İçerik için Duyuru Tahtası

Dikkat çeker ve ziyaretçileri uğramaya teşvik eder.

Anahtar kelimeler, tarifinizin malzemeleridir; bu nedenle, onları tam olarak doğru şekilde baharatlamanız gerekir. Meta açıklamalar, Google otoyolundan insanları içeri çeken bir içerik reklamı gibi davranır. Ayrıca, uygun dahili bağlantı ile sitenizde etkileşim yolları oluşturursunuz. Yeşil ışıklar, diğer bir deyişle, SEO’da ilerlemek gibidir!

Gerçek Dünya Başarı Örnekleri

Trafik Artışı

Bu arada, tutarlı iyileştirme ile günlük trafik ikiye katlandı

Müşteri Artışı

Aynı zamanda, organik müşteriler 3 ay içinde önemli ölçüde arttı

Hemen Çıkma Oranı Azaltma

Özellikle, geliştirilmiş içerik yapısıyla hemen çıkma oranı düştü.

Çok sayıda vaka çalışması, çünkü tutarlı Yoast SEO uygulamalarının büyük sonuçlara yol açtığını gösteriyor. Dahası, yazarlar iyileştirilmiş yazılarından iki kat trafik elde etti.

Yoast SEO Temelleri: Sonuç

Sorular

Bu arada, eğer öğrendiğinizi düşünüyorsanız gelin bu sorulara yanıt verin. Yanıtlar Yorumlarda LinkedIn Post burada

SEO, ayrıca kalıcı faydalar sunar.
Bu nedenle, uzun vadeli görünürlük ve büyüme için iyileştirmeye yatırım yapın.
Üstelik, Yoast-SEO iyileştirmeyi basitleştirir.
Ayrıca, içerik kalitesini artırmak için eklentinin rehberliğinden yararlanın.
Bu nedenle, bu ipuçlarını bugün uygulayın.
Hatta, bunları bir sonraki gönderinizde uygulamaya başlayın.
Her şeyden önce, kullanıcı deneyimine odaklanın.
Ancak, sadece SEO için değil, insanlar için yazdığınızı unutmayın.
Son olarak, yayınla. İzle. Geliştir.
Bu aşamada, verimi izleyin ve yaklaşımınızı sürekli olarak iyileştirin.

Son olarak, eğer ilginizi çekerse LinkedIn ve Spotify hesabımızı takip edebilirsiniz.

İlgili yazılar

Gençlik
G1 Seviye Sistemi Kapak Fotoğrafı
G1 Seviye Sistemi

G1 Seviye Sistemi

Sevgili gençler, G1 Seviye Sistemi ile açıkladığımız bu yazı ile hem sizler için hem de topluluğun verimi açısından oyunlaştırmaya odaklanan bir yenilik getiriyoruz. Her şeyden önce burs öğrencilerinin burslarını artırmaları, çalışanların çeşitli eğitimler ve...

Akıllı Şehirler ve KöylerGençlik
Topraksız Tarım Kapak Fotoğrafı
Topraksız Tarım Kılavuzu: Evde Sürdürülebilir Yetiştiriciliğe Başlayın

Topraksız Tarım Kılavuzu: Evde Sürdürülebilir Yetiştiriciliğe Başlayın

Avrupa, gıda güvenliği, sürdürülebilirlik ve kentsel yaşam zorluklarını ele alma konusunda hızla dönüşüm geçiriyor. Özellikle bu dönüşüm sürecinde topraksız tarım ön plana çıkıyor. Zira şehirler genişledikçe araziler azalıyor ve çiftçiler, geleneksel yöntemlerle...

Gençlik
Gençlik Katılım Stratejileri Kapak Fotoğrafı
Genç Katılım Stratejileri

Genç Katılım Stratejileri

Gençleri dahil etmek yalnızca bir topluluk hedefi değildir. Aynı zamanda uzun vadeli sosyal etki için bir gerekliliktir. Dahası, etkili genç katılım stratejileri; 18–25 yaş arası bireyleri aktif katılımcılar, liderler ve değişim yaratıcıları hâline getirir. İster...

Arşivler