Yoast SEO Temelleri isimli bu Ünite 2 eğitime hoş geldiniz! İster başlangıç seviyesinde ister orta seviyede bir site yazarı olun, Yoast SEO eklentisini en iyi şekilde nasıl kullanacağınızı anlamak, arama motoru görünürlüğünüzü önemli ölçüde artırır. İlk olarak, bu yazıda SEO dostu içerik oluşturmak için en etkili adımları inceleyeceğiz. Ayrıca, içerik pazarlama yönteminizi geliştirmek için temel iyileştirme tekniklerini, meta öğeleri, SEO puanlamasını ve kullanılabilir tavsiyeleri ele alacağız.
- İçerik gönderisi görünürlüğünü iyileştirin
- Organik trafiği verimli bir şekilde yönlendirin
- Yoast eklentisiyle iyileştirme yapın
- Temel SEO öğelerini anlayın
- Aramalarda üst sıralalarda yer alın
- Rekabette önde olun
Ayrıca, SEO kategorimiz burada
Bu arada bu kursun bağlantıları aşağıdadır
Ünite 1 – SEO Neden Önemli
Ünite 2 – Şu anda okuduğunuz yazı
Ayrıca, kardeş kurumumuz ArtWN bağlantısını da ziyaret edebilirsiniz
Alttaki gömülü bağlantı çalışmazsa bağlantıyı deneyin, işte burada
Sunum
Sunum bağlantısı için tıklayın
Şarkı
Şarkı sözleri ve şarkılar burada
1. Şarkı -> https://suno.com/song/3840e5b0-9726-4fe6-aba4-a06030957f6f
2. Şarkı -> https://suno.com/song/d8366a21-c64a-4442-81a8-5b5cc79496f5
Playlist -> https://suno.com/playlist/ed9f73ab-6066-4192-a308-9edc9ce3cc9e
Başlık, Odak Anahtar Kelime, Kısa Ad ve Meta Açıklama
SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, içeriğinizin Google gibi arama motorlarında doğru kitleye ulaşmasını sağlar. Arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP’ler) görünürlüğünüzü artırarak, yalnızca trafik çekmekle kalmaz, aynı zamanda marka güvenilirliğinizi de oluşturursunuz.
Başlık
Başlangıcında Odak Anahtar Kelimeyi içermelidir. Çok kısa veya çok uzun olmamalı, 50-60 karakter yeterlidir. Soldaki resimde SEO başlığı her zaman yeşil olmalıdır.
Odak Anahtar Kelime
Kullanıcıların sıralamalarda daha üstte görünen web sitelerine güvenme olasılığı bu nedenle daha yüksektir. En fazla 4 kelime olmalı çünkü seçerken arama yapanların bir anahtar kelimeyi nasıl yazdığını düşünmelisiniz. Google’da arama yapanlar peki hangi anahtar kelimelerle size ulaşabilir? Anahtar kelimenizi ayrıca önemli SEO öğelerine ekleyin. İlk paragrafta ve bazı H2, H3 başlıklarının içinde olmalıdır. Ayrıca resim adları da onunla başlamalıdır.
Kısa Ad
Gönderinizin bağlantısıdır, bu nedenle kelimeler arasındaki boşluklar yerine “-” işaretleriyle, ayrıca odak anahtar kelimeyi içermelidir.
Meta Açıklama
SEO uygulamaları, bu nedenle kullanıcıların içeriğinizle nasıl etkileşim kurduğunu geliştirir. Ayrıca, bir sonraki sayfada daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Üstelik akıllı SEO uygulamalarıyla, reklamlar için ödeme yapmadan uzun vadeli trafik oluşturabilirsiniz; böylece SEO, dijital stratejinizin önemli bir parçası haline gelir.
Yoast SEO Temelleri: Güçlü Meta Açıklamaları Oluşturma
140–150 karakter uzunluğunda
Arama sonuçlarında tam gözükmesi için meta açıklamanızı kısa tutun
Net değer önerisi
Okuyucuların içeriğinizden ne kazanacağını iletin
Etken fiil kullanın
Harekete geçmeyi teşvik eden daha ilgi çekici açıklamalar oluşturun
Odak anahtar kelimeyi ekleyin
Odak anahtar kelimenizi ekleyerek arama motorlarıyla alaka düzeyini güçlendirin
Kullanıcı tıklamasını teşvik edin (CTA)
Kullanıcıların sayfanızı ziyaret etmesini sağlayacak ilgi çekici bir metin yazın. Harekete Geçirme (CTA)
Yinelenenlerden kaçının
Karışıklığı önlemek için öncelikle her sayfa için benzersiz meta açıklamaları oluşturun. İlgi çekici bir meta açıklaması çünkü arama sonuçlarında görünen ve kullanıcıları tıklamaya teşvik eden snippet’tir. Bu nedenle, 160 karakterin altında tutun. Eylem sözcükleri kullanın ve böylece gönderinin ne gibi bir değer sunduğuna odaklanın. Odak anahtar kelime öbeğini eklemek, ayrıca arama motorlarıyla alaka düzeyini güçlendirmeye yardımcı olur. Ayrıca, içerik yamyamlığını önlemek ve hem kullanıcılara hem de arama botlarına netlik sağlamak için her meta açıklamasının benzersiz olduğundan emin olun.
Anahtar Kelime Yoğunluğu, Paragraf Yapısı ve Cümle Uzunluğu
Anahtar Kelime Yoğunluğu
Yoast’a göre, alaka düzeyi ve okunabilirlik arasında bir denge kurmak için, ideal olarak %0,5 ile %3 arasında bir anahtar kelime yoğunluğu hedeflenmelidir.
Paragraf Yapısı
Yoast, bu nedenle, 150 kelimeyi aşan paragrafları “çok uzun” olarak değerlendirir. Ayrıca, içeriğinizi net H2 ve H3 başlıklarıyla düzenlemeniz önemlidir.
Cümle Uzunluğu
Okunabilirlik çok önemlidir. Yoast, 20 kelimeden uzun cümleleri işaretler. Ayrıca, cümlelerinizin en fazla %25’inin bu eşiği aşmamasını önerir.
Yoast SEO Temelleri: Geçiş Sözcükleri ve Dahili ve Giden Bağlantılar
Geçiş Sözcükleri Açıklaması
Kullanıcı etkileşimini artıran mantıksal akışı ve okunabilirliği desteklerler; bu nedenle, arama motoru algoritmalarının aradığı önemli bir husustur. Ayrıca, cümlelerinizin en az %30’unda geçiş sözcükleri uygulamak, yazınızın anlatısal tutarlılığını önemli ölçüde artırır.
İngilizce Geçiş Sözcüklerine Bağlantı
İşte tam Türkçe Geçiş Sözcüklerine bağlantı
İç ve Dış Bağlantılar
En az bir dahili ve bir giden bağlantı gereklidir. Ancak, tarafınızdan SEO puanlarını kaybetmemek için, bilmediğiniz bağlantılar için no-follow eklediğinizden emin olun. Çünkü algoritma SEO puanlarınızı alır ve o web sitesine hediye eder. No-follow olmadan bir bağlantı olmalı, ancak diğerlerinin tümü no-follow olmalıdır. No-follow bağlantısı olmadan tanıdığınız biri (bir kardeş kuruluş veya bir arkadaşınızın web sitesi) daha iyidir.
SEO ve Okunabilirlik Analizi
1 – SEO Analizi

2 – SEO Analizi (Devam)

3 – Okunabilirlik Analizi

Edilgen Çatı, Resim-Alt Metni ve Sosyal Bölümler
Sosyal, Yoast SEO’nun ana ekranının dördüncü bölümüdür. İki Sosyal vardır. Bunlardan biri X içindir. Tüm alanlar aynıdır. Sadece gönderilerinin aynı resmini eklersiniz. SEO Sosyal başlığı, gönderinin başlığıdır. Sosyal açıklama Meta Açıklamasıdır.
En üstte, resim adınızı fiziksel olarak değiştirirsiniz, web sitenize yüklemeden önce Odak Anahtar kelime olmalıdır. Yükledikten sonra tüm alanları Odak Anahtar kelime ile değiştirin. Yalnızca Alt Metne daha fazla bilgi ekleyin. Daha belirleyici olmalıdır.
Yoast SEO Temelleri: Okunabilirlik Etkileşimi Artırır
Kısa, etken cümleler kullanın
Daha iyi anlaşılması için cümleleri 20 kelimenin altında tutun
Uzun paragrafları bölün
Daha kolay tarama için paragraf başına 2-3 cümle kullanın
Alt başlıklar ekleyin
İçeriği net bölüm başlıklarıyla düzenleyin
Geçiş kelimeleri kullanın
Geçiş kelimeleriyle cümleleri bağlayın
Yoast’ın Okunabilirlik Analizi, içeriğinizin takip edilmesini ve dolayısıyla daha ilgi çekici olmasını kolaylaştırmaya yardımcı olur. Özellikle kısa cümleler, etken ses, başlıkların doğru kullanımı ve ayrıca geçiş kelimeleri aracılığıyla iyi akış kullanmanızı teşvik eder. Bunlar hayati öneme sahiptir, çünkü düzgün iyileştirilmiş içerik bile okunması zorsa iyi sıralanmaz. Okuyucuları elde tutmak ve daha derin site etkileşimini teşvik etmek için netliğe öncelik verin.
Yazı İyileştirmesi İçin İpuçları
Akılda kalıcı, SEO başlıkları yazın
Odak anahtar kelimenizi içeren ilgi çekici başlıklar oluşturun
Şema kullanarak SSS’leri ekleyin
SSS bloklarıyla SERP görünürlüğünü iyileştirmek için yapılandırılmış veri ekleyin
Eş anlamlıları doğal olarak kullanın
Doğal dil akışını korumak için anahtar kelime çeşitliliğini dahil edin
Görüntüleri sıkıştırın ve etiketleyin
Daha iyi SEO için görüntü boyutunu iyileştirin ve açıklayıcı alt metin ekleyin
Sıkça Sorulan SEO Soruları
Arama motorlarının güncellemeleri taraması ve sıralaması zaman aldığından SEO sonuçları anında gerçekleşmez. Anahtar kelimeleri farklı konular arasında yeniden kullanmakta sorun yoktur, ancak aynı amacı hedefleyen yinelenenlerden kaçının.
Yeşil ışık zorunlu mu?
Hayır, ancak iyileştirilmiş içeriğin başarısıdır. Her şey yeşil olsun
Hemen sıralama alabilir miyim?
Çünkü arama motorlarının içeriğinizi taraması ve sıralaması zaman alır.
SEO neden zaman alır?
Bu nedenle, arama motorlarının içeriğinizi rakiplere karşı değerlendirmesi gerekir.
Kaç bağlantı yeterli?
Kalite, nicelikten daha önemlidir; bu nedenle, alakalı bağlantıları hedefleyin.
Ayrıca, dahili bağlantı ve içerik güncellemeleri teşvik edilir ve site tazeliği artırır. Bu nedenle, bağlantı ve odak anahtar kelime kullanımında nicelikten çok kaliteye önem verin.
Yoast SEO Temelleri: Öğrenmeyi Derinleştirmek İçin Kaynaklar
- Yoast BV. (t.y.-a). SEO için harika sayfa başlıkları nasıl oluşturulur. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/page-titles-seo/
- Yoast BV. (t.y.-b). Google’ın snippet’leri ve meta açıklamanızın uzunluğu. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/meta-description-length/
- Yoast BV. (t.y.-c). Gönderiniz veya sayfanız için mükemmel odak anahtar kelime. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/focus-keyword/
- Yoast BV. (t.y.-d). Anahtar kelime öbeği yoğunluğu – Yoast SEO Özellikleri. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/features/keyphrase-density/
- Yoast BV. (t.y.-e). Yoast SEO okunabilirlik analizi. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/yoast-seo-readability-analysis/
- Yoast BV. (t.y.-f). Dilinizdeki geçiş kelimelerine örnekler. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/help/transition-words-in-your-language/
- Yoast BV. (t.y.-g). Edilgen çatı kontrolü – Yoast SEO Özellikleri. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/features/passive-voice-check/
- Yoast BV. (t.y.-h). Yoast SEO dahili bağlantı aracı nasıl kullanılır. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/help/how-to-use-the-yoast-seo-internal-linking-tool/
- Yoast BV. (t.y.-i). Doğru meta açıklama nasıl oluşturulur. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/meta-descriptions/
- Yoast BV. (t.y.-j). Anahtar kelime öbekleri ve bunların nereye yerleştirileceği konusunda kafanız mı karıştı. Erişim tarihi 23 Haziran 2025, https://yoast.com/ask-yoasie/confused-about-keyphrases-and-where-to-put-them-2/
Güçlü Benzetmeler
SEO’yu spor yapmak gibi düşünün; çünkü tutarlı bir iyileştirme kalıcı sonuçlar verir. Ayrıca, Yoast gönderinizin en iyisine yönlendiren kişisel uzmanınızdır.
SEO = Siteniz için Spor Salonu
Düzenli iyileştirme zamanla güç ve görünürlük oluşturur
Yoast = Kişisel SEO eğitmeni
Uzman tavsiyesiyle içeriğinizi daha iyi etkileşim için yönlendirir
Anahtar Kelimeler = Tarifteki Malzemeler
En iyi sonuçlar için düzgün bir şekilde dengelenmelidir
Meta = İçerik için Duyuru Tahtası
Dikkat çeker ve ziyaretçileri uğramaya teşvik eder.
Anahtar kelimeler, tarifinizin malzemeleridir; bu nedenle, onları tam olarak doğru şekilde baharatlamanız gerekir. Meta açıklamalar, Google otoyolundan insanları içeri çeken bir içerik reklamı gibi davranır. Ayrıca, uygun dahili bağlantı ile sitenizde etkileşim yolları oluşturursunuz. Yeşil ışıklar, diğer bir deyişle, SEO’da ilerlemek gibidir!
Gerçek Dünya Başarı Örnekleri
Trafik Artışı
Bu arada, tutarlı iyileştirme ile günlük trafik ikiye katlandı
Müşteri Artışı
Aynı zamanda, organik müşteriler 3 ay içinde önemli ölçüde arttı
Hemen Çıkma Oranı Azaltma
Özellikle, geliştirilmiş içerik yapısıyla hemen çıkma oranı düştü.
Çok sayıda vaka çalışması, çünkü tutarlı Yoast SEO uygulamalarının büyük sonuçlara yol açtığını gösteriyor. Dahası, yazarlar iyileştirilmiş yazılarından iki kat trafik elde etti.
Yoast SEO Temelleri: Sonuç
Sorular
Bu arada, eğer öğrendiğinizi düşünüyorsanız gelin bu sorulara yanıt verin. Yanıtlar Yorumlarda LinkedIn Post burada
SEO, ayrıca kalıcı faydalar sunar.
Bu nedenle, uzun vadeli görünürlük ve büyüme için iyileştirmeye yatırım yapın.
Üstelik, Yoast-SEO iyileştirmeyi basitleştirir.
Ayrıca, içerik kalitesini artırmak için eklentinin rehberliğinden yararlanın.
Bu nedenle, bu ipuçlarını bugün uygulayın.
Hatta, bunları bir sonraki gönderinizde uygulamaya başlayın.
Her şeyden önce, kullanıcı deneyimine odaklanın.
Ancak, sadece SEO için değil, insanlar için yazdığınızı unutmayın.
Son olarak, yayınla. İzle. Geliştir.
Bu aşamada, verimi izleyin ve yaklaşımınızı sürekli olarak iyileştirin.
Son olarak, eğer ilginizi çekerse LinkedIn ve Spotify hesabımızı takip edebilirsiniz.