“Yeni Nesil Proje Yöneticileri” (Next-Gen PMs) Mevhibe Ateş Teknoloji Vakfı tarafından başlatılmış yerel bir projedir. Almanya’dan L4Y Learning For Youth orada bu projeyi yürütmektedir. Aynı zamanda tüm ülkelerin talepleri değerlendirildiğinde vakıf, bu projeyi uluslararası hale getirmeyi hedeflemektedir. Özellikle şu an bile yüksek talep gören gelecekteki pazar ihtiyaçları için lise öğrencilerini eğitmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca Erasmus+ projelerine odaklansak da yapay zekadan SEO-dostu olmaya kadar çok daha fazlası olduğu için Avrupa dışı organizasyonlara da açığız. Ek olarak projenin Alman partneri olan L4Y, bu girişim kapsamında Alman gençliğini örgütlüyor ve eğitiyor. Ve dahası bu, Almanya’daki yerel ortak okullara açıktır. Buradan diğer gönderilerimize ulaşabilirsiniz. Yazının İngilizcesi için buraya tıklayın.
Yeni Nesil Proje Yöneticileri: Giriş
Ortaklar kendi kurumlarından proje bütçesi sağlayacaklardır. Buna ek olarak diğer kişilerden bağış istemeyeceğiz. Ayrıca akran eğitmenler yerel olduklarından dolayı, ortaklar için çok fazla bir maaliyet olmayacaktır. Üstelik eğitim ortamını kendileri sağlayacaktır.
Proje Hedefleri
Dijital Okuryazarlık ve İçerik Üretme Becerilerini Geliştirme:
Birincisi çevrim içi içerikleri etkili bir şekilde uyarlıyarak gençliğe ileri SEO becerisi kazandırmak.
İkinci olarak gençlerin liderliğindeki internet sitesine katkıda bulunarak yazı yazma ve yönetme becerilerini geliştirmek.
Son olarak katılımcılar arasında yaratıcı bir şekilde kendini ifade etmeyi ve dijital iletişimi cesaretlendirmek.
Proje Hazırlama ve Yönetim Yeterliliklerini Geliştirme:
Birincisi, KA2 proje hazırlıkları ve uygulama aşamaları hakkında kapsamlı eğitim sağlamak.
İkincisi, katılımcıları proje yönetimi, yürütme ve değerlendirmeye odaklanarak başarılı KA2 proje uygulaması için pratik becerilerle donatmak.
Sonuncusu, proje yaşam döngüleri ve yönetim stratejileri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmek.
Gelişmiş Yapay Zeka Teknolojilerini Tanıtma ve Kullanma:
Gençleri, Üretken Önceden Eğitiilmiş Dönüştürücü (Generative Pre-Trained Transformers) GPT’lerin (myGPT) pratik uygulamaları ile tanıştırmak.
Çeşitli projeler için GPT oluşturma, özelleştirme ve kullanma konusunda uygulamalı deneyim sağlamak.
Katılımcıların teknik becerilerini ve yapay zeka odaklı çözümlere ilişkin anlayışlarını geliştirmek.
İşbirliğini ve Akran Öğrenimini Teşvik Etme:
Genç katılımcılar arasında işbirliğine dayalı öğrenmeyi ve akrandan akrana eğitimi kolaylaştırmak.
Kolektif öğrenmeyi geliştirmek için bilgi ve deneyimlerin paylaşılmasını teşvik etmek.
Sürekli gelişimi ve karşılıklı büyümeyi teşvik eden destekleyici bir topluluk oluşturmak.
Gençleri Gelecekteki Kariyer Fırsatlarına Hazırlama:
Katılımcıları teknoloji, yapay zeka, proje yönetimi ve dijital içerik oluşturma alanlarındaki kariyerleri keşfetmeye ve takip etmeye teşvik etmek.
Gençlerin kariyer hedeflerini belirlemelerine ve bu hedeflere ulaşmalarına yardımcı olmak için rehberlik sağlamak.
Katılımcıları seçtikleri alanlarda başarılı olmak için gereken beceri ve özgüvenle donatmak.
Ortaklıkları ve Topluluk Katılımını Güçlendirme:
Projenin etkisini en üst düzeye çıkarmak için ortaklar ve diğer paydaşlarla işbirliği yapmak.
Ayrıca proje sonuçlarını desteklemek ve bunlardan faydalanmak için ortak şehirlerdeki yerel toplulukları sürece dahil etmek.
Katılımcılar arasında toplumsal katılım ve sosyal sorumluluk kültürünü teşvik etmek.
Türkiye’den Ortaklar
Bahçeşehir Koleji – Belen İskenderun, SDGAL, AÇGSL
Yeni Nesil Proje Yöneticileri: Katılımcı Seçmeleri
Akran Eğitmen Seçmeleri
Next-Gen PMs (Yeni Nesil Proje Yöneticileri)
Öncelikle, ortaklarla yürüttüğümüz bu proje için cinsiyet dengesi olan sınırlı sayıda gence ihtiyacımız var. Elbette bu bir proje kapsamında, sorumluluklarınız olacak (akranlarınızı eğiteceksiniz), dolayısıyla disiplinli bir çalışma yürütebilmemiz için aşağıdaki koşullara uymanız gerekiyor.
Akran Eğitmeni olarak sertifika alacaksınız (alan farklılık gösterecektir). Ama bu o kadar kolay olmayacak 🙂
1. Tüm eğitimlere katılmak zorunludur. Örneğin bir çalışansanız ve toplantıya katılamazsanız veya bir mazeretiniz varsa, ayrılmakla aynı şeydir.
2. Ayrıca bu konuda heyecanlı olduğunuzu da göstermeniz gerekir. Aynı zamanda eğitim diğer her şeyden öncelikli olacaktır.
3. Alman disiplinini kabul etmelisiniz.
4. Tüm eğitimlere katıldıktan sonra, yazılı ve sözlü sınavları ve bir Proje Uygulamasını da geçmelisiniz. Bu daha da zor olacak. Zorlanacaksınız ama ısrarla devam ederseniz öğrenmek garantidir.
Sonuç olarak proje yöneticisi olacak lise öğrencilerinin akran eğitmenleri olacağını düşünüyoruz.
Ayrıca bu alanlarda ortaklar tarafından aşağıdaki sayıda gence ihtiyacımız var.
Birincisi, SEO uyumlu gönderiler (4 akran eğitmeni)
İkincisi, KA2 Proje Hazırlık Aşaması (2 akran eğitmeni)
Üçüncü olarak, yapay zeka (4 akran eğitmeni)
Son olarak yaygınlaştırma (grafik, sosyal medya yönetimi ve video düzenleme becerileri gereklidir) (2 yetenekli genç)
Katılımcı Seçimi
Bu duruma ortaklarla birlikte karar vereceğiz.
Yeni Nesil Proje Yöneticileri: İş Paketleri
WP1: Koordinasyon ve Yönetim
Amaç: Sorunsuz proje koordinasyonu, yönetimi ve paydaş iletişiminin sağlanması.
Faaliyetler:
A1.1 – Ortaklarla düzenli toplantılar.
A1.2 – Proje zaman çizelgesi ve görev yönetimi.
A1.3 – Bütçe takibi ve finansal raporlama.
A1.4 – Risk yönetimi ve azaltma stratejileri.
A1.5 – İlerleme takibi ve değerlendirme.
WP2: Dijital Okuryazarlık, Sosyal Medya ve GPT Kullanarak İçerik Üretme Eğitimi (MAT)
Amaç: Gençler arasında dijital okuryazarlık ve içerik oluşturma becerilerini geliştirmek.
Faaliyetler:
A2.1 – SEO, anahtar kelime araştırması ve yazı yazma konularında eğitim materyalleri geliştirmek.
A2.2 – Adana ve Hatay’da 8 genç eğitmen (cinsiyet eşit) yetiştirmek (24 yazı boyunca)
A2.3 – 4 genç eğitmen (her bir ortak için) 160 akran için (cinsiyet eşit) yazı içeriği ve sosyal medya oluşturma ve yönetme konusunda interaktif atölye çalışmaları yürütmek. (Eylül – Aralık 2024 tarihleri arasında)
A2.4 – Yazı Yarışması (kazananlar internet sitesinde yazar olacak)
A2.5 – Teknoloji, gençlikle ilgili her şey ve gençlik sorunları hakkında gençlerin liderliğinde bir içerik platformu oluşturun ve sürdürün. (Ortağın eğitmenleri liderlik edecek ve kazananlar yazar olacak) (MAT internet sitesini oluşturacak ve TOG barındıracak) (Eylül 2024 boyunca)
A2.6 – Sosyal Medya Yönetimi için Yapay Zeka ile içerik oluşturma. (L4Y)
A2.7 – Eğitimin etkinliğini izleyin ve değerlendirin.
WP3: Proje Hazırlığı ve Uygulama Becerisi (MAT)
Amaç: Gençlerde proje yazma ve yönetme yetkinliklerini geliştirmek.
Faaliyetler:
A3.1 – KA2 proje hazırlama aşamasına ilişkin eğitim oturumları tasarlamak ve sunmak. Ve 4 genç eğitmen yetiştirmek. (cinsiyet eşitliği) (2024 yazı boyunca)
A3.2 – 4 akran eğitmeni, KA2 proje hazırlama aşamasında 160 akranla (cinsiyet eşit) fikir oluşturma ve bunların AB hedeflerini kapsayıp kapsamadığını kontrol etmeye odaklanan atölye çalışmaları gerçekleştirdi. Bütçe Tablosu ve Proje Yapısı Oluşturmak. (Eylül-Aralık 2024 döneminde)
A3.3 – KA2 Proje Hazırlama Aşaması Yarışması (2025 Ocak) (Proje Fikirleri, Yapısı ve bütçe tablosu) (Kazananların Proje fikirleri 2025 Mart’ta sunulacaktır)
A3.4 – KA2 projesi uygulama aşamasında eğitim oturumları tasarlayıp sunmak. Ayrıca 4 genç eğitmeni eğitmek. (cinsiyet eşitliği) (Mart – Nisan 2025 döneminde)
A3.5 – 4 eğitmen 160 akranla (cinsiyet eşitliği önemli) KA2 proje uygulaması üzerine proje yönetimi, yürütme ve değerlendirme konularına odaklanan atölye çalışmaları gerçekleştirmek. (Mayıs – Haziran 2025 döneminde)
A3.6 – Proje uygulaması boyunca katılımcılara rehberlik edecek 4 mentor atamak.
A3.7 – Eğitim oturumlarının ilerlemesini ve sonuçlarını değerlendirmek.
WP4: Yapay Zeka ve Teknolojik Güçlendirme Eğitimi (MAT)
Amaç: Gelişmiş yapay zeka teknolojilerini tanıtmak ve kullanmak.
Faaliyetler:
A4.1 – Özelleştirilmiş GPT’ler (myGPT) ve uygulamaları hakkında eğitim geliştirilmesi ve verilmesi. 8 gencin eğitmen olarak yetiştirilmesi (2024 yazında)
A4.2 – 400 genç için GPT’lerin kullanımına ilişkin uygulamalı atölye çalışmaları düzenlenmesi. (Eylül-Aralık 2024 döneminde)
A4.3 – Yapay zeka kariyerleri, yapay zeka aracıları ve otomasyon ve bunların gelecekteki etkileri konularını tanıtın. (Ekim-Aralık 24 arasında iki çevrimiçi seminer)
A4.4 – 3 Uzman ile Seminerler (Eylül-Aralık 2024 döneminde)
A4.5 – Eğitimin katılımcılar üzerindeki etkisini izleyin ve değerlendirmek.
WP5: Yaygınlaştırma (ArtWN)
Amaç: Proje sonuçlarını yaygınlaştırmak ve projeyi daha geniş bir kitleye tanıtmak.
Faaliyetler:
A5.1 – Proje sonuçlarını ve en iyi uygulamaları paylaşmak için bir yaygınlaştırma planı geliştirmek.
A5.2 – Broşürler, haber bültenleri ve sosyal medya içeriği de dahil olmak üzere tanıtım materyalleri oluşturmak. (eğitim şarkı sözleri ve şarkıları, videolar ve LinkedIn, Instagram, Twitter’da sosyal medya gönderileri)
A5.3 – Proje hakkında farkındalığı artırmak için medya ve paydaşlarla iletişim kurmak.
A5.4 – Yaygınlaştırma faaliyetlerinin etkinliğini izleyin ve değerlendirmek.
Proje Çıktıları
Yeni Nesil Proje Yöneticileri: WP1
Verimli Proje Yönetimi:
Projenin plana göre sorunsuz ve zamanında yürütülmesi. Sonuç olarak, en aza indirilmiş aksaklıklarla etkili risk yönetimi sağlamak. Ayrıca, şeffaf finansal raporlama ve bütçeye bağlılık esastır.
Güçlü İletişim:
Net tutanaklar ve eylem noktaları içeren düzenli ve verimli toplantılar. Sonuç olarak, tüm paydaşlar arasında açık ve etkili iletişim kanalları sürdürmek. Ayrıca kapsamlı ilerleme raporları tüm ortaklarla paylaşmak.
WP2
Geliştirilmiş SEO Becerileri:
Katılımcılar SEO teknikleri ve araçları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar. Sonuç olarak çevrimiçi içeriği arama motorları için uyarlamak konusunda bir yetenek geliştirirler. Sonuç olarak, içerikleri daha üst sıralarda yer alır ve daha fazla trafik çeker.
Gençler Tarafından Yönetilen Günlük Yazma Siteleri:
Genç katılımcılar tarafından yönetilen ve tamamen işlevsel bir internet sitesi kurulur. Bunun yanı sıra yüksek kaliteli, SEO için uyarlanmış içerikler düzenli olarak yayınlanır. Bu, gençlik topluluğunun dijital varlığının ve katılımının artmasına yol açmaktadır. Dahası, platform yaratıcı ifadeyi ve işbirliğini teşvik etmektedir.
Pratik İçerik Oluşturma Deneyimi:
Katılımcılar içerik oluşturma ve yönetme konusunda uygulamalı deneyim kazanırlar. Bunun yanı sıra yazma becerilerini önemli ölçüde geliştirir ve içerik oluşturma konusunda kendilerine olan güvenlerini artırır. Ayrıca, onları dijital içerik oluşturma alanında gelecekteki fırsatlara hazırlar.
Yeni Nesil Proje Yöneticileri: WP3
Yetkin Proje Yazarları:
Ayrıca katılımcılar KA2 proje hazırlıklarını yazma konusunda güçlü beceriler geliştirir. Sonuç olarak bu proje fonu sağlamada başarı oranının artmasına yol açar.
Etkili Proje Uygulayıcıları:
Katılımcılar KA2 projelerini yönetme ve uygulama konusunda pratik beceriler kazanırlar. Sonuç olarak, ölçülebilir etkiye sahip katılımcı liderliğindeki projelerin başarılı bir şekilde yürütülmesini sağlarlar.
Danışmanlık Çıktıları:
Ayrıca danışman ve danışanların bu sürece yönelik olumlu geri bildirimleri, etkili rehberlik ve desteğe işaret eder.
WP4
Yapay Zeka Yeterliliği:
Katılımcılar yapay zeka ve özelleştirilmiş GPT’lerin temellerini anlarlar. Bunun yanı sıra, özelleştirilmiş GPT’ler oluşturma ve kullanma konusunda uygulamalı deneyim kazanırlar.
Bilinçli Gençlik:
Katılımcılar yapay zeka ajanları ve otomasyon hakkında bilgi sahibi olur. Sonuç olarak bu, yapay zeka ve teknolojinin gelecekteki etkileri konusunda farkındalığın artmasını sağlar.
Yeni Nesil Proje Yöneticileri: WP5
Geniş Yaygınlaştırma:
Proje çıktıları başarılı bir şekilde daha geniş bir kitleye yayılarak tanıtım araçları ve etkinlikler aracılığıyla farkındalığın ve katılımın artmasını sağlar.
Paydaş Katılımı:
Bununla birlikte medya, paydaşlar ve daha geniş toplumla güçlü ilişkiler kurultur. Ayrıca, proje faaliyetleri için paydaşlardan olumlu geri bildirim ve destek alınması önemlidir.
Sürdürülebilir Etki:
Ayrıca proje, sürekli yaygınlaştırma çabaları sayesinde uzun vadeli sürdürülebilirlik ve ölçeklenebilirlik sağlar. Sonuç olarak, projenin gelecekteki tekrarlarına ilgi ve katılım devam eder.
Ayrıca bu güncellemeler, projenin odağını vurgulayarak etkili sonuçlar elde edilmesini ve hedeflere ulaşmada net bir yol izlenmesini sağlar.
Yeni Nesil Proje Yöneticileri: Sonuç
Sonuç olarak, bu uluslararası projenin, en son teknolojiyle güçlendirilmiş yeni nesil proje yöneticileri için gelecek vaat eden bir işe yardımcı olacağını umuyoruz.
Ayrıca, Avrupa’da (Avrupalı olmayanlar farklı eğitim alacaktır) veya diğer ülkelerde bir okul iseniz lütfen bilgi@matvakfi.org.tr ile iletişime geçmekten çekinmeyin. Bunun yanı sıra lütfen e-postanızın konu alanına Yeni Nesil Proje Yöneticileri yazın.